dilluns, 9 de juliol del 2007

En arribar: treure's les sabates

És molt important! Cal treure’s les sabates al rebedor de casa, i a tots els rebedors de totes les cases quan es va de visita. Aquesta no és una costum exclusiva de Suècia. Tots els països escandinaus procedeixen de la mateixa manera i jo diria que a altres paisos d’Europa també, sobretot a llocs on plou molt i el carrer pot estar moll o enfangat. Certament és una pràctica intel.ligent. Amb aquesta costum les cases no s'embruten ni la meitat del que s’embruten a Catalunya i Espanya. A més, en treure’t les sabates tens la sensació d’haver acabat la jornada i realaxr-te de veritat i desconectar. Per suposat a la canalla els encanta anar descalços. I a l'hivern amb la calefacció sota el parquet és molt agradable caminar només amb mitjons. Com que els mitjons es mostren tot sovint a les botigues hi ha un gran ventall de possibilitats mitjonils: llargs, curts, amb mosta, amb ratlles, amb borletes i llacets. Tot el que us pogueu imaginar. Quan vas de visita has de procurar dur uns mitjons decents, sense forats perque serà la primera cosa intima que hauràs d'ensenyar a casa de l'altra gent. Deixant a part el tema dels mitjons, i acostumats a treure's i posar-se un munt de roba al mateix lloc de la casa, les vivendes estan habilitades comodament amb aquesta finalitat, amb rebedors amplis amb molts penjadors i sabaters per a poder deixar abrics sabates, barrets i paraigües i el que faci falta.

5 comentaris:

dani ha dit...

oh si,,
m'encanta aquest costum, estic totalment d'acord que es superrelaxant. I no entenc com aqui la gent no fa el mateix, s'imagina la gent la quantitat de porqueria que arribes a entrar a casa amb la sola de les sabates.. no vull ser explicit.. pero.. restes de caques de gos, de colom, contaminacio, pols, etc.. aii uxx que asco!

Gina ha dit...

Sí, aquí a Àustria també es fa, sobretot perquè les cases ténen parqueto catifes a tota la casa... A mi la veritat és que no m'agrada gaire això d'haver de treure'm les sabates... serà perquè no m'agrada ensenyar els peus i perquè sovint foredo els mitjons??? I no vull que em passi com al president del Banc Mundial, que va anar a una mesquita i tenia un forat a cada mitjó!!!!!
Per altra banda ho trobo positiu perquè així has de netejar menys...

Anònim ha dit...

A mi també m'encanta aquesta costui és que a més l atrobo molt logica : per higiene, per comoditat, per relax....per higiene!!

A més , no es tracta nomes de anar comodament per casa , és que les sabates preferiblement no passen del rebedor! De vegades aqui si que hi ha gent qe va descalça, pero despres d'havier passejant les sabates del carrer per tota la casa, zones intimes, lavabo....beeecs

Molt bona costum.
Per cert el japos tambe ho fan, suposo que perque allà tb plou molt, i per tradició, per no fer malbé els tatatmis de fibra vegetal.

Ingrid ha dit...

Al Japó també hi ha aquesta costum i la trobo la mar d'higiènica. Jo de petita (i encara ara) m'encantava anar descalça per casa i si estaic a casa d'uns amics i m'hi trobo còmode sense voler em trec les sabates!! Al Candà vaig estar a casa d'una familia que el primer que em van demanar és que quan arribés em treiés les sabates.
Petons

diluvi ha dit...

Cert, particularment a mi les sabates em molesten, no puc estar a casa amb les sabates posades, no em sento gens còmode, i a casa d'amics i familiars es el primer que faig, treure'm les sabates.