Aquest primer any
a Catalunya no m’he dedicat a la feina a que vaig fer quan vivia a Suècia. He
tornat al món de l’empresa privada on, afortunadament, he aconseguit un lloc de treball
gràcies a les bones referències anteriors, a un currículum amb experiència i
uns coneixements de llengúes que sempre ajuden. La feina que faig no em
desagrada. A mi m’agraden moltes coses i realment sóc una persona tot
terreny.
Però sí que a l'oficina trobo a faltar una mica la part humana de la feina de docent. Tenir
el contacte diari amb els alumnes era una
molt gratificant. No sempre, ni cada dia eren dies meravellosos en que els alumnes
venien i et deien lo bona profe que eres… NO, ni molt menys. La majoria de dies
consistien en la feixuga tasca d’esperonar, motivar i estimular adolescents completament apagats , cansats, apàtics i amb
nivells d’energia sota zero, que ni
escoltaven ni pensaven i es limitaven a tenir els ulls mig oberts i amb sort,
no molestar. Veure que a l’aula l’única que volia treballar era jo, era
frustrant. Pero amb el temps vaig descobrir que sobretot els nois adolescents
eren victimes d’un sistema escolar que
els exigia una concentració mental i una autodisciplina que el
seu cos i la seva inmaduresa psiquica amb les hormones xarbotades no podía controlar.
Tot és massa visceral als 13 anys. No es pot aprendre segons què. O potser es pot però requereixen
uns nivells d’autocontrol bestials. Per tant, paciència.
Una alumna molt
bona que jo tenia va fer pràciques a una guarderia. Les cuidadores de la guarderia
van tenir sort d’ella perque just la semana abans havia començat
un nen d’un any i mig que no parlava ni entenia una paraula de suec. La
meva alumna, filla de libanesos exiliats,
es va entendre la mar de bé amb aquell bebé que fins l’arribada de la
seva salvadora només feia que plorar.
M’agrada escriure
sobre aquesta història perque demostra que tots som útils i que la nostra
aportació, per miniúscula que sigui, pot ser just la peça d’encaix que falta en el trencaclosques de la societat.
Mentrestant aquí preparem
una altra vaga.
2 comentaris:
I tant que sí! Jo també trobo que les pràctiques són molt bones i haurien d'existir en l'educació a tots nivells. I és fonamental pels adolescents amb baixa autoestima!
Aviam si escrius més sovint!
Hola!
De tot el que dius m´agrada com enllaces l´adolescència: organisme, procés d´aprenentatge, emocions... amb que tots podem ser útils en un moment determinat.
L´adaptació dels nens a l´escola bressol a vegades és difícil, la meva sogra era cuinera d´una escola de 0-3 anys i algun nen havia fet l´adaptació a la cuina, la fressa de plats i olles feia de pont per entrar en un món nou pels nens.
Imma C.
Publica un comentari a l'entrada