dimarts, 18 de desembre del 2007

Hi ha escoles i escoles

No m’oblido de la petició de n’Aigua Clara, que voldria veure imatges dels centres educatius suecs. Tinc pensat fer un bon informe sobre el tema però aquestes setmanes no ha estat possible. A la xarxa he trobat imatges que ofereixen les sensacions que vull explicar sobretot en relació amb com contrasten amb l’escola catalana o espanyola. Aquí us en deixo una mostra però queda pendent fer el meu propi reportatge in situ.

1.- Sala de personal dels professors i administració en una escola sueca


2.- Exterior d'un institut

3.- Interior d'una aula


4.- Menjador

Una de les coses que em sobtava més quan entrava a les sales de profes, a la sala on en personal de l'escola va a buscar un cafè o a desconectar cinc minuts entre classe i classe, era aquest ambient de sala d'estar. Amb sofas, làmpares, cuina, diaris, etc... Em semblava impossible que allò fos un lloc de treball. Curiosament el primer dia que vaig anar a una entrevista em vaig trobar el personal comprartint coses que havien comprat a les vacances, formatges, galetes i prenent cafè, en plan tertúlia total. Em va venir al cap la ironia catalana "que en farem de feina en aquest pais!" I vaig menyspreuar-ho com si fossin uns ganduls poc seriosos, que no fotien brot. Per mi era com una cafeteria i poca feina s'hi feia en un lloc així. M'equivocava. S'hi treballa molt, i si es pot dir, molt millor. Aquestes fotos són representatives del que hi ha normalment, no són en absolut espais especialment "bonics" que he triat per a ilustrar el post. És el standart dels edificis educatius.

4 comentaris:

... ha dit...

Nosaltres aqui a la universitat vam descobrir ahir una sala on hi ha un llit ! Haviem vist gent entrant i sortint d'aquella sala pero fins ahir no vam gosar entrar-hi.... això sí que és un bon ambient de treball.

Kuroi Neko ha dit...

Carai, Teresa, moltes gràcies! No pateixis per l'informe que vols fer, ja el faràs quan puguis. T'agraeixo moltíssim que ens hagis il·lustrat una mica com funcionen les escoles a Suècia. El meu marit i jo estem pensant a l'estiu de fer un viatge, passant primer per Estocolm, i tot allò que expliques sobre el país, em serveix de molt.

Nottinghill ha dit...

Quines escoles!!! Penso que són una maravella!!!..Aprofita't de les coses bones que té aquest pais. Sens dubte aquesta ès una d'elles.

formenteril ha dit...

quina escola!! he fet un "Alla!!" quan he vist la sala de professors tan acollidora com una llar i les cadires com sillons ergonomics pels nens!!
que xulo!!