divendres, 27 de juliol del 2007

Abstinència

A vegades em passa que tinc unes ganes molt intenses de menjar alguna cosa que a Suècia és impossible o molt difícil de trobar. Per exemple anxoves de l'Escala. O llonganissa de Vic, o panellets i castanyes per Tots Sants, o xoriço o butifarra o pernil salat bo d'Extremadura o un manxego curat. I ara que s'acosta la data per viatjar a Catalunya només penso en peix. Sardines a la brasa, musclos al vapor, calamarsets o xipirons gambes a la planxaaaaaaa ai la boca s'em fa aigua ........................
Quin delit. I és que aquí a Suècia, sí que hi ha molt peix però...

no és el mateix.

Salmó, areng, gambes congelades, anguila fumada, surströmming (peix literalment podrit) (!) sí. Per començar el peix del Bàltic no és peix d'aigua salada. L'aigua del Bàltic és una barreja de dolça i salada i el meu paladar ha decidit que és fastigosa i per tant l'espècieque hi neda ha de tenir algunes variants propies del medi on viu. Per altra banda als suecs tot el que té closca els agrada més aviat poc. Els musclos, les poques vegades que els veig a la botiga em fan l'impressió que porten setmanes col.locats allà i que ningú s' els mira. I el peix que es ven com a fresc a mi no m'ho sembla i explicaré perque. Jo no dic que no ho sigui. Probablement ho és però no en tinc cap garantia. El venen tot filetejat i sense espines, sense pell, sense cap, sense poder-li mirar a la cara i als ulls al pobre bitxo que et vols cruspir, sense veure-li les ganyes vermelles que són signe de fresc. Quan veig un espectacle tan trist a mi s' em passen les ganes de menjar peix fresc. Sort que ja vaig esmolant les dents per la setmana que vinent. Em penso posar les botes.

5 comentaris:

en27m2 ha dit...

Ja ho diu en Ramon Parellada, que els peixos d'aiguabarreig dolç i salat tenen una carn disgustada, insulsa, farinosa, però que es pot solucionar amb una bona picada. Tenen morters en aquelles latituds...?

Bon viatge de tornada

Anònim ha dit...

no se si t'ha arribat el meu post, es que el nou Windows Vista em te una mica "anxovada" i a asobre amb antivirus! que li ha posat l'Oriol... que tot es ple d'avisos... pero tot molt netet...

Anònim ha dit...

Tinc un potet d'anxoves de l'Escala a la nevera ... mmmmmmmmmmmmmmm bonissimes....
el guardo per quan ens visitis... que ja falta molt poquet...
petons!

Teresa ha dit...

27: tenen bons morters i altres eines malèfiques per a picar i trinxar el que faci falta. Bons condiments i herbotes que tot ho solucionen la mar de bé.
Bego: tracte fet amb les anxoves. I ves per on que fa uns quants anys no em deien ni fu ni fa però ara ... el que fa l'enyorança!

Gina ha dit...

Teresa, t'entenc perfectament!! Jo també trobo a faltar el peix!!!! Aquí lo més fresc són els peixos d'aigua dolça... jo també estic esperant amb candeletes aquest cap de setmana: ja li he dit a ma mare que diumenge mengem paella!!!!!
Que disfrutis molt menjant peix!!